Pedagogiek In Praktijk
Meer opvoeden

De PIP verschijnt tweemaandelijks voor studenten, opvoeders, onderwijzers en ouders. Informerend en opiniërend voor ieder die zich pedagogische vragen stelt waarvan het antwoord begint waar andere opvoedingsbladen ophouden. Het tijdschrift staat boordevol toegankelijke artikels van de meest gerespecteerde deskundigen uit binnen- en buitenland. Of het nu gaat over ontwikkelingsstoornissen, hangjongeren of ordehandhaving in de klas, PIP is er voor lezers die willen blijven meepraten - zonder overbodig jargon- over de meest prangende opvoedings- en onderwijskwesties die geen simpele oplossing kennen. Daarnaast is PIP bij uitstek geschikt om te gebruiken in het onderwijs.
Meer informatie hierover?
Ouderschapskennis
Ouderbegeleiders & opvoedondersteuners

Ouderschapskennis (voorheen Ouderschap & Ouderbegeleiding) is een tijdschrift voor de studie van ouderschap en ouderschaps- problematiek en ter ontwikkeling van de methodiek ouderbegeleiding. Praktijk, theorievorming en onderzoek komen in elk nummer aan bod. De redactie wil het schrijven over deze onderwerpen stimuleren en de buitenlandse literatuur toegankelijk maken. De redactie begeleidt auteurs met zorg. Beginnende auteurs krijgen speciale aandacht.
Ouderschapskennis is onafhankelijk: niet gebonden aan één referentiekader, één opleidingsmodel en evenmin aan een vereniging. Het richt zich op alle werksoorten waar ouders worden begeleid en op alle discplines die zich met ouders bezighouden.
Meer informatie hierover?